Już od dawna myślisz o tym, że chciałbyś pracować w zawodzie, a w Twoim mieście brakuje odpowiednich gabinetów dietetycznych i poradni związanych z żywieniem? Na otwarcie własnego gabinetu decydują się różne osoby. Z jednej strony są to właśnie specjaliści- dietetycy, którzy chcą pracować w branży i oferować swoje usługi niedaleko swojego miejsca zamieszkania. Otwarcie poradni to także atrakcyjna możliwość dla przedsiębiorców, którzy chcą zainwestować w jakiś biznes, ale nie do końca mają pomysł na to, jaki powinien on być. Zastanawiając się, jak założyć gabinet dietetyczny warto rozważyć możliwość otwarcia takiej poradni w ramach już istniejącej sieci. W takim przypadku rozważamy możliwość przystąpienia do franczyzy. Na czym to polega i czy jest to dobre rozwiązanie?
Co trzeba zrobić, aby otworzyć taki gabinet?
Przystąpienie do franczyzy wiąże się z koniecznością spełnienia pewnych wymagań. Ideą franczyzy jest powstawanie nowych gabinetów na terenie kraju, w których standard obsługi klientów będzie na zbliżonym poziomie. Dzięki temu cała sieć może się cieszyć zaufaniem pacjentów, jest rozpoznawalna i uznawana za profesjonalną. Co za tym idzie, zakładanie własnego gabinetu dietetycznego to przede wszystkim przygotowanie fizycznie istniejącego lokalu- w mieście o odpowiedniej wielkości, znajdującego się przy dość ruchliwej ulicy, gdzie dodatkowo będzie witryna, a sam lokal powinien mieć powierzchnię 30-50 m2. Lokal powinien oczywiście znajdować się na parterze. Wybór właściwego miejsca na prowadzenie działalności jest więc dość istotny.
W taki sposób można otworzyć gabinet w ramach sieci Projekt Zdrowie, o czym więcej informacji można uzyskać na stronie projektzdrowie.info. W ramach otwieranego gabinetu obowiązkowo musi się znaleźć specjalista z wykształceniem kierunkowym. Cały gabinet musi być prowadzony w ramach standardów obejmujących całą sieć, należy więc dostosować go także pod kątem wizualnym. Szacuje się, że zwrot z inwestycji w otwarcie takiego gabinetu następuje do około roku czasu.
Czy taki start z własnym biznesem jest łatwiejszy?
Bez wątpienia tak, dlatego też jest to opcja atrakcyjna na dietetyków i przedsiębiorców. Otwarcie gabinetu w ramach franczyzy zmniejsza ryzyko niepowodzenia całego przedsięwzięcia. Mimo wszystko nie startujemy z biznesem sami, a mamy za sobą całą sieć- kogoś, kto nam powie, od czego zacząć i jakie przyjąć standardy. Za uczestnictwo w ramach sieci konieczne jest uiszczanie rocznej opłaty licencyjnej, co również warto mieć na uwadze już na starcie.
W ramach sieci można jednak liczyć na wsparcie osób doświadczonych, nie trzeba się też martwić o kwestie marketingowe. Otrzymujemy działającą stronę, a także kampanię reklamową, która ma zachęcić mieszkańców miasta do odwiedzenia dietetyka. Zastanawiając się, jak założyć gabinet dietetyczny warto też wziąć pod uwagę, że ludzie chętnie odwiedzają gabinety, które znają, a sieć jest najczęściej rozpoznawalna ze względu na powszechność występowania gabinetów na terenie całego kraju. Rozpoznawalna marka w tej sytuacji to naprawdę duże ułatwienie.