Czasami promowanie firmy na Facebooku nie polega na pisaniu o głównych produktach firmy, ale na pisaniu o produktach dodatkowych.
Przykładem może tu być PKN ORLEN.
Cała promocja Orlenu na fanpage’u polega na promocji STOP CAFE, czyli sieci kawiarenek, które mają na swoich stacjach beznywnowych.
Takie ustawienei promocji na Facebooku daje dużo większe szanse na uzyskanie fanów, niż promowanie benzyny. Ludzie jakoś bardziej lubią jeść niż tankować benzynę 😉
Tego typu strategia promocyjna ma szansę okazać się sukcesem, bo ludzie, którzy zapamiętają, że na Orlenie jest dobre jedzenie, prędzej zatrzymają się na stacji i przy okazji dobrego jedzenia, zatankują też samochód do pełna.
Również wszelkiego rodzaju promocje produktowe, np. dwie kanapki zamiast jednej, albo kawa gratis może zachęcić potencjalnych klientów, po pierwsze do polubienia promocji na Facebooku, po drugie do zatrzymania się na stacji.
A polubiony post z promocją na drugą kanapkę gratis może się dalej rozprzestrzeniać po sieci.
Tego typu promocja możliwa jest też w przypadku księgarń. Ciężko bowiem wypromować książki jako takie, zwłaszcza jeśli mało kto je czyta, ale już wypromowanie spożywania jedzenia w księgarnio-kawiarni wydaje się prostsze. A osoba, która przyjdzie na kawę do takiego przybytku, być może nabędzie też jakąś książkę.
Warto przemyśleć taką strategię także przy innych biznesach.