O tym, że Facebook
jest dobrym narzędziem do promocji dużych przedsięwzięć wiedzą
wszyscy. Ale czy jest on także dobrym narzędziem dla małych firm,
jednoosobowych działalności usługowych?
jest dobrym narzędziem do promocji dużych przedsięwzięć wiedzą
wszyscy. Ale czy jest on także dobrym narzędziem dla małych firm,
jednoosobowych działalności usługowych?
Z jednej strony, jeżeli
ktoś prowadzi jednoosobową działalność, to raczej nie ma zbyt
wielu klientów i zbyt wielkiego fanpage’u nie uda się komuś
takiemu stworzyć… Ale czy na pewno?
ktoś prowadzi jednoosobową działalność, to raczej nie ma zbyt
wielu klientów i zbyt wielkiego fanpage’u nie uda się komuś
takiemu stworzyć… Ale czy na pewno?
Zakładając, że jest
to działalność usługowa wymagająca spędzenia ok. 30-45 minut z
klientem + 15 minut na dotarcie do tego klienta, czyli powiedzmy, że
taki elektryk z Krakowa może mieć jednego klienta na godzinę.
to działalność usługowa wymagająca spędzenia ok. 30-45 minut z
klientem + 15 minut na dotarcie do tego klienta, czyli powiedzmy, że
taki elektryk z Krakowa może mieć jednego klienta na godzinę.
Przyjmując, że
pracuje 8-10 godzin dziennie, będzie miał 8-10 klientów dziennie.
Mnożąc dalej 8 * 22 * 12 = 2112 klientów rocznie.
pracuje 8-10 godzin dziennie, będzie miał 8-10 klientów dziennie.
Mnożąc dalej 8 * 22 * 12 = 2112 klientów rocznie.
Jeżeli część tych
klientów wymagających godziny zamienimy na wykonywane przez
elektryka pomiary elektryczne w Krakowie w budynkach mieszkalnych, to
liczba tych klientów jeszcze rośnie.
klientów wymagających godziny zamienimy na wykonywane przez
elektryka pomiary elektryczne w Krakowie w budynkach mieszkalnych, to
liczba tych klientów jeszcze rośnie.
I teraz, jeśli udałoby
się, aby przynajmniej część z tych klientów śledziła fanpage
firmy na Facebooku, to byłby to już całkiem popularny fanpage. A
dzięki temu znajomi klientów elektryka mogliby też zobaczyć
czasami jakiś post elektryka polubiony przez fanów. I w ten sposób
liczba potencjalnych klientów, a przynajmniej osób zdających sobie
sprawę z istnienia danej firmy może wzrosnąć i przełożyć się
na klientów rzeczywistych.
się, aby przynajmniej część z tych klientów śledziła fanpage
firmy na Facebooku, to byłby to już całkiem popularny fanpage. A
dzięki temu znajomi klientów elektryka mogliby też zobaczyć
czasami jakiś post elektryka polubiony przez fanów. I w ten sposób
liczba potencjalnych klientów, a przynajmniej osób zdających sobie
sprawę z istnienia danej firmy może wzrosnąć i przełożyć się
na klientów rzeczywistych.
Czy warto więc
prowadzić fanpage prowadząc małą firmę usługową?
prowadzić fanpage prowadząc małą firmę usługową?
Zdecydowanie tak.